Má vaša prevádzka v
gastronómií pravidelne zlé hodnotenia a recenzie, alebo vám ubúda klientela a
tržby klesajú? Povesť a dobré meno je pre reštauráciu, bar či kaviareň Alfou a
Omegou a práve preto je treba dbať na kvalitu služieb. Kvalita a poctivá práca
prinesie vždy vytúžené ovocie a v gastronómií to platí dvojnásobne. Zákazníci
sa totižto vždy radi vracajú len na miesta kde im je príjemne a ich pocity úzko
súvisia práve s kvalitou personálu, ponúkaného sortimentu, služieb aj
prostredia. Ako teda skvalitniť vašu gastro prevádzku a na čo sa zamerať?
Školenie, tréning a prax je základ
Začať treba vždy od seba – toto zlaté pravidlo platí zrejme pre všetkom a pri všetkých. Kvalitu služiebzlepšíte jedine tréningom, školením a praxou všetkých zamestnancov a ľudí napracovisku vrátane manažérov a prevádzkarov. Zlepšiť svoje schopnosti môže každý a pokiaľ si podnik prejde progressom v každom smere od manažovania až poprípravu koktejlov, vtedy bude napredovať.
Tréningom a pravidelnými školeniami by mali zamestnanci aj zamestnávatelia prechádzať na úrovni výkonu práce, či už sa jedná o manažovanie, alebo prípravu jedál a drinkov, ale aj na úrovni komunikácie so zákazníkmi či kolegami. Pokiaľ bude stúpať úroveň jednotlivých služieb, napredovať môže celá prevádzka, vďaka čomu sa bude zvyšovať nielen návštevnosť a tržby, ale aj počet stálych zákazníkov a pozitívne recenzie. Okrem komunikácie a zlepšovania servisu je však na mieste vylepšiť aj samotné prostredie, webové stránky a systém či sortiment ponúkaných služieb.
Body, na ktoré by sa mali prevádzky zamerať:
- Rezervácie
- Prostredie
- Servis
- Nápojový a jedálny lístok
Rezervácie, webové stránky a systém
Pri rezerváciach je veľmi dôležitá dostupnosť a korektnosť informácií o vašom podniku. Proces rezervácie by mal byť jednoduchý no musí prebehnúť správne. Veľmi dôležitá je rýchlosť vybavenia samotnej rezervácie, prívetivosť komunikácie so zákazníkmi a taktiež znalosť cudzích jazykov. Všetko záleží na vašom systéme a flexibilite, nakoľko rôzne sorty zákazníkov uprednostňujú rôznu komunikáciu. Mali by ste preto disponovať webovými stránkami, telefónom a ideálne aj mobilnou aplikáciou (alebo využívať tretie strany).
Pri rezervácií treba spomenúť taktiež informácie o príjazde a dostupných možnostiach parkovania. Pri platení treba zaistiť určitý platobný komfort, dostatočnú bezpečnosť pri platbe a samozrejme rozumné storno podmienky. Pokiaľ prevádzka disponuje recepciou, treba udržiavať riadnu organizáciu recepcie a správne vystupovanie zamestnancov.
Prostredie
Prostredie je veľmi dôležité, keďže je súčasťou tvorenia prvého dojmu. Treba si vytvoriť vlastný koncept, od ktorého sa bude odvíjať celá výzdoba a prostredie. Zladené by malo byť všetko, či už jednotlivé dekorácie, zaujímavé detaily, ktoré dokážu potešiť a utkvieť v hlave zákazníka a zladený musí byť taktiež personál. Veľmi dôležité je komfortné sedenie, keďže väčšinu času zákazníci strávia sedením. Ľudia pri stoloch ocenia najmä súkromie. Dôležitú rolu zohráva aj atmosféra, ktorú môže tvoriť jemná hudba vhodná ku konceptu vašeho podniku. Azda najsilnejší dojem však tvorí čistota. Hygiena personálu, čisté toalety, prostredie a všade príjemná vôňa je viac než potrebné minimum čo musíte dodržať.
Servis
Najdôležitejšia vec v kvalite celého podniku je vzdelanie a preškolenie zamestnancov. Tí musia ovládať rezervačný a objednávkový systém, musia disponovať príjemným ochotným vystupovaním, výzorom na úrovni a zároveň profesionálnym servisom a službami. Nutnosť je tiež myslieť napríklad na telesne postihnutých a inak hendikepovaných zákazníkov, ktorí by mali mať prispôsobené podmienky. Vzdelanie zamestnancov odporúčame zvýšiť kurzami, školeniami a tréningmi.
Jedlo
Zrejme nie je žiadnym tajomstvom, že kvalita jedla a drinkov je viac než dôležitá. Kuchyňa by mala dbať na kvalitné prémiové suroviny a zaujímavý koncept jedál. Jedálny a nápojový lístok by mal sledovať trendy a vždy byť pre svoju cieľovku relevantný. Zbytok už zrejme zostáva na kvalitnom personálne, ktorí by sa mal postarať o príjemnú komunikáciu, kvalitný servis a samozrejme chutne pripravený gastronomický zážitok. Ľudia často ocenia aj renomovanú špecialitu podniku, či špeciálne vyškolení personál zameraní na jeden prémiový obor – napríklad víno, kávu a podobne.
Pokiaľ máte záujem o zvýšenie kvality vašej gastro prevádzky, sme tu pre vás.